Naslovna Vijesti ›

Kviz natjecanje i međusobna razmjena iskustva
Datum objave: 20/11/2024

Lokalna akcijska grupa “More 249”, kao koordinator projekta, uz suradnju partnera na projektu, Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš, Ekonomske škole Šibenik, Grada Drniša te Lokalne akcijske grupe “Krka”, organizirala je u Drnišu, 19. studenog 2024. godine, provedbu projektnih aktivnosti: Kviz natjecanje i međusobna razmjena iskustva.

Stečena znanja, vještine i iskustva koja su učenici stekli kroz protekle tri radionice koje su se provodile kroz listopad i studeni 2024. godine,  primijenili su u izradi i rješavanju Kahoot kvizova. Zajednička radionica održana je u Drnišu u Srednjoj školi Ivana Meštrovića. Samom kviz natjecanju prethodilo je upoznavanje učenika kroz energizere i igre s lopticom – od dodavanja do više razine i rješavanje zadatka: može li loptica prijeći ruke svih sudionika u jednoj sekundi. Učenici su potvrdili da je isto moguće i da uz zajedničku raspravu, dogovor i komunikaciju mogu iznaći rješenje. Igra je bila odličan uvod u aktivnost kviz natjecanje i međusobna razmjena stečenog znanja, vještina i iskustva, a koja je svoj završetak imala u obliku refleksije na cjelokupnu radionicu, ali i set provedenih radionica: diskusija i označavanje provedenog jednom riječju.

Aktivnost održana 19. listopada 2024. godine predstavlja glavni rezultat seta edukativih radionica na temu Europske unije, funkcioniranja europskih institucija, upoznavanja s Dijalogom EU-a s mladima te Ciljevima za mlade, a koje su se provodile u dvjema srednjim školama – Drniš i Šibenik. U svakoj od škola, koristeći neformalne metode obrazovanja, učenici su bili glavni akteri radionica:

Provedba energizera na početku svake radionice: voćna salata; igra s lopticom – upoznavanje sudionika; tzv. 1, 2, 3 – pljesak, skok, pucketanje prstima; pitanja DA/NE; tzv. walk and stop.

 

Prva radionica podrazumijevala je zajedničko gledanje video uratka i upoznavanje s nastankom Europske unije; simbolima Europske unije (povezivanje pojmova i izjava/rečenica); izradu lenti o Europskoj uniji kroz prošlost, upoznavanje s institucijama Europske unije kroz razne tvrdnje te pridavanje istih EU parlamentu, EU Komisiji te Vijeće EU.

Druga radionica provedena u Drnišu imala je međunarodni karakter kada su se učenicima srednje škole pridružili učenici iz Švedske: cilj radionice bio je potaknuti učenike na međusobno upoznavanje kroz energizer, pitanja o zastupnicima u EU parlamentu, o navikama unutar škole, zajednice, grada/općine, potrebama, razlikama, utjecaju, nedostacima i slično. Uz navedeno učenici su proveli tzv. aktivnost Kotač posljedica, a kada su u grupama definirali jedan problem, tri njegove posljedice i moguća rješenja, upoznavali se s Dijalogom EU-a s mladima i Ciljevima za mlade. Radionica na istu temu provedena je i s učenicima u Šibeniku.

Treća radionica imala je za cilj da učenici postanu mali reporteri i obavijeste javnost o događanjima na temu “bacanja hrane”, “smeća i tekstilnog otpada” te “obrazovnog sustava i tržišta rada”. Preuzimajući različite uloge: JLS, škola (učenik, ravnatelj), organizacija civilnog društva te reporter, nastojali su definirati probleme, posljedice, uzroke (kao novu komponentu) i rješenja na temelju dobivenih članaka te su potvrdili kako je moguće surađivati za dobrobit zajednice (humanitarne akcije, pozivanje ljudi na pomoć u borbi protiv bacanja hrane). Slogani i savjeti nastali na radionici su: “Svaka mrva vrijedi, ne bacaj, već dijeli!”; “Recikliraj, smanji i ponovno upotrijebi”; „ Od knjige do karijere“; Dijalog EU s mladima; „Zeleni put, manje smeća, moda bez otpada, to je sreća“; „Ne bacaj smeće, zagađenje je sve veće!“.

Evaluacija se provodila na nekoliko načina: opis radionice jednom rječju, traka s tri pitanja za  učenike, označavanje svog odnosa prema provedenoj radionici brojevima od 0 do 10; vizualni obrazac za evaluaciju; razgovor o provedenoj radionici.

Neformalnim metodama i oblicima rada, učenici su  razvijali vještine i kompetencije kroz igru (energizer), otkrivanjem, gledanjem, slušanjem, istraživanje, povezivanje, razmjenom ideja, timski rad, kreativan rad, diskusija, suradničko učenje i donošenje zajedničkih odluka, logičko zaključivanje, osvrt na radionicu, komunikacija na stranom jeziku – engleskom jeziku; igra uloga; digitalne kompetencije, komunikacija na materinskom jeziku (i stranom jeziku), razvoj osnovnih kompetencija u prirodoslovllju i tehnologiji te matematičkih kompetencija, učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, itd.

Skip to content