Lokalna akcijska grupa “More 249”, kao koordinator projekta, uz suradnju partnera na projektu, Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš, Ekonomske škole Šibenik, Grada Drniša te Lokalne akcijske grupe “Krka”, organizirala je u Drnišu, 19. studenog 2024. godine, provedbu projektnih aktivnosti: Kviz natjecanje i međusobna razmjena iskustva.
Stečena znanja, vještine i iskustva koja su učenici stekli kroz protekle tri radionice koje su se provodile kroz listopad i studeni 2024. godine, primijenili su u izradi i rješavanju Kahoot kvizova. Zajednička radionica održana je u Drnišu u Srednjoj školi Ivana Meštrovića. Samom kviz natjecanju prethodilo je upoznavanje učenika kroz energizere i igre s lopticom – od dodavanja do više razine i rješavanje zadatka: može li loptica prijeći ruke svih sudionika u jednoj sekundi. Učenici su potvrdili da je isto moguće i da uz zajedničku raspravu, dogovor i komunikaciju mogu iznaći rješenje. Igra je bila odličan uvod u aktivnost kviz natjecanje i međusobna razmjena stečenog znanja, vještina i iskustva, a koja je svoj završetak imala u obliku refleksije na cjelokupnu radionicu, ali i set provedenih radionica: diskusija i označavanje provedenog jednom riječju.
Aktivnost održana 19. listopada 2024. godine predstavlja glavni rezultat seta edukativih radionica na temu Europske unije, funkcioniranja europskih institucija, upoznavanja s Dijalogom EU-a s mladima te Ciljevima za mlade, a koje su se provodile u dvjema srednjim školama – Drniš i Šibenik. U svakoj od škola, koristeći neformalne metode obrazovanja, učenici su bili glavni akteri radionica:
Provedba energizera na početku svake radionice: voćna salata; igra s lopticom – upoznavanje sudionika; tzv. 1, 2, 3 – pljesak, skok, pucketanje prstima; pitanja DA/NE; tzv. walk and stop.
Prva radionica podrazumijevala je zajedničko gledanje video uratka i upoznavanje s nastankom Europske unije; simbolima Europske unije (povezivanje pojmova i izjava/rečenica); izradu lenti o Europskoj uniji kroz prošlost, upoznavanje s institucijama Europske unije kroz razne tvrdnje te pridavanje istih EU parlamentu, EU Komisiji te Vijeće EU.
Druga radionica provedena u Drnišu imala je međunarodni karakter kada su se učenicima srednje škole pridružili učenici iz Švedske: cilj radionice bio je potaknuti učenike na međusobno upoznavanje kroz energizer, pitanja o zastupnicima u EU parlamentu, o navikama unutar škole, zajednice, grada/općine, potrebama, razlikama, utjecaju, nedostacima i slično. Uz navedeno učenici su proveli tzv. aktivnost Kotač posljedica, a kada su u grupama definirali jedan problem, tri njegove posljedice i moguća rješenja, upoznavali se s Dijalogom EU-a s mladima i Ciljevima za mlade. Radionica na istu temu provedena je i s učenicima u Šibeniku.
Treća radionica imala je za cilj da učenici postanu mali reporteri i obavijeste javnost o događanjima na temu “bacanja hrane”, “smeća i tekstilnog otpada” te “obrazovnog sustava i tržišta rada”. Preuzimajući različite uloge: JLS, škola (učenik, ravnatelj), organizacija civilnog društva te reporter, nastojali su definirati probleme, posljedice, uzroke (kao novu komponentu) i rješenja na temelju dobivenih članaka te su potvrdili kako je moguće surađivati za dobrobit zajednice (humanitarne akcije, pozivanje ljudi na pomoć u borbi protiv bacanja hrane). Slogani i savjeti nastali na radionici su: “Svaka mrva vrijedi, ne bacaj, već dijeli!”; “Recikliraj, smanji i ponovno upotrijebi”; „ Od knjige do karijere“; Dijalog EU s mladima; „Zeleni put, manje smeća, moda bez otpada, to je sreća“; „Ne bacaj smeće, zagađenje je sve veće!“.
Evaluacija se provodila na nekoliko načina: opis radionice jednom rječju, traka s tri pitanja za učenike, označavanje svog odnosa prema provedenoj radionici brojevima od 0 do 10; vizualni obrazac za evaluaciju; razgovor o provedenoj radionici.
Neformalnim metodama i oblicima rada, učenici su razvijali vještine i kompetencije kroz igru (energizer), otkrivanjem, gledanjem, slušanjem, istraživanje, povezivanje, razmjenom ideja, timski rad, kreativan rad, diskusija, suradničko učenje i donošenje zajedničkih odluka, logičko zaključivanje, osvrt na radionicu, komunikacija na stranom jeziku – engleskom jeziku; igra uloga; digitalne kompetencije, komunikacija na materinskom jeziku (i stranom jeziku), razvoj osnovnih kompetencija u prirodoslovllju i tehnologiji te matematičkih kompetencija, učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, itd.